wtorek, 14 lutego 2012

deMONYczne słowa.

Akceptacja siebie daje możliwość poznania całego świata
Autyzm - zakazane słowo - jest chronicznym zwyrodnieniem powodującym odrzucenie i brak akceptacji wśród otoczenia
Bierność - postawa, która jest podatna jak modelina, bezkształtna masa, którą dopasujesz dla swojej korzyści
Bóg - ?
Czerwień - kochaj mnie delikatnie, ale czasem miej odwagę przycisnąć mnie do ściany, pociągnąć za włosy, pocałować tak, że zabraknie mi tchu
Charyzma - zaraźliwie miłe wywieranie wpływu na otoczenie
Dar - coś wartościowego dla mnie, czym świadomie chcę się podzielić, lub oddać, dopiero wtedy rzecz staje się darem.
Dziecko - ?
Ego - 'Zgodnie z koncepcją Freuda ja nie jest obecne od początku życia. Powstaje dopiero w pewnym czasie po narodzeniu, aby podmiot mógł sprostać wymaganiom rzeczywistości. Ego w modelu psychoanalitycznym, to podstawowa strukturaEgo wytwarza się, ponieważ zaspokojenie potrzeb organizmu wymaga działań w świecie rzeczywistym (obiektywnym) poprzez przekształcanie wyobrażeń w spostrzeżenia. Jest podporządkowane zasadzie rzeczywistości, działa za pośrednictwem procesu wtórnego, sprawuje kontrolę nad funkcjami poznawczymi i intelektualnymi. Ta część osobowości decyduje o przystąpieniu do działania, które popędy i w jaki sposób zostaną zaspokojone, oraz o tym które życzenia zostaną wyparte. Zasadnicza rola ego to godzenie wymagań organizmu warunkami środowiskowymi'. Odwołując się do tej definicji odpierdolcie się od mojego EGO, ono po prostu działa poprawnie.
Elokwencja - mądre słowo, tak modne. Czy jeśli wiesz kiedy użyć tego słowa to już potrafisz być elokwentny? Wypowiadaj się pięknie, zawsze bądź czujny,uważaj co i jak mówisz, twój wróg nigdy nie śpi i zawsze słucha.
Facebook - karma dla mas, fanaberia, która rozprzestrzeniła się jak dżuma. Odebrał ludziom prawdę i dał emotikony zamiast łez, śmiechu czy czat zamiast rozmowy.
Fascynacja - czas się zatrzymuje, słucham otwartymi oczami, rozkładasz mnie i składasz, jak puzzle.
Głód - niedosyt całego ciała, mam ochotę zjeść Cię tak bardzo, że potrafię nasycić się niekończącym głodem i serwować sobie Ciebie po kawałku.
Hałas - wróg wszelkich czynności, powoduje ból głowy i mdłości, te wewnętrzne konwulsje zakłócające pracę układu nerwowego.
Harmonia - Cel, do którego dążę. Szukam jej w sobie, próbuję wprowadzać w moim otoczeniu. Przecież żeby zrównoważyć sobie życie potrzeba goryczy i słodyczy, inaczej nic nie będzie satysfakcjonujące, jeśli przyjdzie za łatwo stracimy poczucie, że było warto; jeśli będzie za trudno możemy się czasem nie podnieść, ale to upadki nas kształtują.
IQ - czym tak naprawdę jest nie wiem, jak zbadać ile wiesz, a ile nie wiesz. Jaka wiedza jest dziś wartościowa, czy to znajomość historii, poezji, a może fizyki? Najważniejsze, to nauczyć się szukać odpowiedzi.
Ja - najbardziej nielubiane słowo. Zażywasz-przegrywasz. Staniesz się chamem, bezczelnym typem, który ma się za pępek świata, który pozjadał wszystkie rozumy. Nie używasz Ja - jesteś szarą myszką, która boi się wszystkiego, nawet siebie. Natura ludzka jest zazdrosna, jeśli jesteś pewny siebie, nawet możesz mówić największe bzdury, ale powiesz to pewnie, przekonująco - zostanie to kupione, a po chwili potępione, bo Oni tego nie wiedzieli, Ty też, ale Ty ich zaskoczyłeś, sprzedałeś kłamstwo w opakowaniu prawdy. Takich się nigdy nie lubi. A krok milowy, do tych, którzy mają stragan z prawdą, mówią rzeczy oczywiste, ale za trudne dla Nich, wtedy twoje Ego dla Nich sięga do nieba.
Kultura - wszechstronność
Kurwa - najsilniejszy argument dyskusji użyty z odpowiednią intonacją oczywiście
Lawirować - spryt, omijanie przeszkód, cwaniactwo
Leworęczna - inność, utrudnianie sobie życia, bez jakiejkolwiek ingerencji czynników zależnych od Ciebie. Nigdy nie będziesz pisać piórem, choć bardzo chcesz.
Miłość - jest czy nie? Istnieje tylko dziś, 14 lutego? Przecież to dziś nie ma biletów do kina, wolnych stolików, więc może naprawdę tylko raz w roku możesz ją spotkać. Na ulicy na pewno. W drugim człowieku przez 366 dni w roku, każdy kocha coś lub kogoś. Reklamy Lotto - harleyowiec, twardziel - 'jak wygram kupię córce stadninę kucyków' - PR tej kampanii wygrywa cały medialny, tegoroczny konkurs dla mnie. Nie można żyć bez miłości, tej prostej, do małych rzeczy, do osób, nie da się. Trzeba pozwolić sobie na to ryzyko, żeby pokochać, możesz stracić, owszem, ale nawet dla tych kilku chwil radości zawsze warto.
Mądrość - fleksyjność, elastyczność. Wcale nie jest to wiedza, jest to umiejętność dopasowania języka do odbiorcy.
Marzenie - Przestanę marzyć, to przestanę żyć. Choć niewidzialna ręka wymazuje je z mojej karty zwanej przyszłością, mimo, że ja obejmuję je bardzo mocno, wymykają się, ale całe szczęście, że ich miejsce szybko zapełniają inne, jeszcze bardziej szalone, trudniejsze, niemożliwe do realizacji, ale po to one są, żeby czasem nie dały nam zasnąć.
My - ?
Mizantropia - niestety. Odczuwam niechęć do gatunku ludzkiego. Wliczając w to siebie. Może nie lubię ludzi, bo widzę w nich moje najgorsze cechy? Nie jest to jakieś skrajne uczucie spowodowane moją dysfunkcją społeczną, a jedynie obserwacją i analizowaniem otoczenia, prasy, mediów.
Marazm - zatrzymanie. brak chęci. brak apetytu. apatia. Kup Kinder Biovital - lekarstwo na tą przypadłość
Naiwność - zastanawiam się czy to moja cecha? Nawet jeśli tak, to nie chcę jej się pozbyć. Wolę dawać niż brać, mieć gdzieś tam mały płomyk nadziei, że warto, że jesteś człowiekiem, którego nie spotkałam bez przyczyny i nie nadaremno obdarzyłam zaufaniem - bo zaufania się nie daje.
Niby - pozwala żyć w innej epoce.
Nigdy - nie pozwala żyć w ogóle.
On - prowadzący Nasz taniec.
Obelga - subiektywna opinia - kogoś takiego jak Ja, możesz obrazić nie zdając sobie z tego sprawy, a jeśli będziesz chciał zrobić to umyślnie to prawie pewne, że się Tobie nie uda.
Obrót - nieustanna praca nad sobą
Oczarowanie - "Chwilo trwaj"
Odpowiedzialność - konsekwencje swoich decyzji, "Na zawsze ponosisz odpowiedzialność za to, co oswoiłeś."
Odwaga - nie da się jej kupić, czy można się nauczyć, nabyć?
Pieniądz - ulotny papier, do którego nie przywiązuję wagi, kawałek plastiku pozwalający poczuć się panem świata lub jego największym niewolnikiem.
Pewność - jeśli coś jest dla mnie białe, a dla Ciebie czarne. Stanę na rzęsach, żeby wyjaśnić dlaczego to jest białe, nie mam gwarancji, że uwierzysz, ale sukces, to chociażby sekunda, którą spędzisz zastanawiając się nad tym.
Podróż - "Zrozumieli, że idealny świat nie jest miejscem, a podróżą". Nieustanne wyzwanie, raz z górki, raz podchodząc pod nią, raz z prądem, raz pod prąd.
Pokora - Jestem mała w swojej wielkości, wiem o swoich niedoskonałościach, porywam się z motyką na słońce, nie odbierzesz mi tej odwagi, umiem podziękować, się ukłonić, ale nie będę Tą, która umyje Tobie stopy z podziękowaniem za danie mi szansy.
Pokusa - Jedynym lekarstwem jest jej ulec.
Próżność - Szukam akceptacji mojej odrębności, nie potrzeba mi pochwał, wieńców i wysławiania. 'Zdać sobie sprawę, że jest się lepszym od innych, to znaczy wyzbyć się nieuzasadnionej próżności'.
Przerost - patrz próżność i Ego
Przyjaźń - To ktoś, kto nie spyta: 'co u mnie', ale 'co we mnie'.
Nie lubię słowa 'przyjaciółka', 'przyjaciel' ma dla mnie o wiele większe znaczenie. 'Przyjaciółka' kojarzy mi się z tłumem rozchichotanych dziewczynek wymieniających się błyszczykiem.
Ryzyko - uzupełnia odwagę, a raczej ją napędza, jest dla niej jak zastrzyk epinefryny, pobudza rytm. Lubię je, choć się boję, wtedy potrzebuję żebyś chwycił mnie za rękę i pomógł. Nie boję się poprosić o pomoc, to tak proste, a jednocześnie trudne, pomniejsza Ciebie, ale daje efekt, czasem droga do osiągnięcia celu jest mniej ważna niż zdobycie Go.
Samotność - cisza. Czasem potrzeba zatrzymania się, zostania w miejscu jest nieoceniona. Cichosza, harmonia. Zwiększa pole mojej świadomości, potrafię zająć się sobą w tej niezakłóconej CISZY. Jest najlepszym przyjacielem.
Sentyment - przeszłość.
Smutek - łzy, zaduma, wrażliwość. Nie umiem przejść obojętnie obok nieszczęścia, nie spróbować pomóc.
Strefa erogenna - wrażliwość, pokusa, bliskość, delikatność. Pobudzanie, rozpieszczanie. Masaż, dotyk. Skorpion.
Szarość - hurt, brud, brak wyrazu. Nie chcę stać się szara, niezauważalna, bo to choroba XXI wieku, jesteśmy wtłoczeni w szary odlew bez możliwości bycia kameleonem. Masz dostosować się raz, potem nie waż się wyjść z tłumu. Będziesz brudna od swojego życia, od bliskiej osoby, która wcale nie jest bliska, od twojego oszukiwania siebie, od bycia chamem i prostytutką.
Tabu - 'poszło do pubu na piwo'. Dziś można rozmawiać o wszystkim, ale nie umiemy tego robić, jesteśmy ograniczeni w wyrażaniu swoich emocji, myśli, stawiamy dwukropek i nawias, aby poprawić komuś humor. Są tematy męskie, żeńskie i uniwersalne. Przecież 'warto rozmawiać'' nawet w telewizji tak mówią, a my boimy się rozmowy, konfrontacji, dlaczego? Są zasady dobrego wychowania, które podpowiadają, że nie wypada, tylko czy to ma jakiekolwiek znaczenie? Boimy się czy nie umiemy?
Tolerancja - to znoszenie kogoś lub czegoś, dziś tak często mylone z akceptacją. Bardzo modna postawa, wręcz wymagana. Tak, ale do pewnego momentu. Czy tolerowanie homoseksualistów to tylko pozwolenie na ich istnienie, bez wręczenia im prawa do okazywania sobie uczuć? Jaki zakres ma tolerancja? Dotąd i nie dalej? Jeśli masz odwagę powiedzieć, że jesteś tolerancyjny, to godzisz się na spotkanie całujących się gejów w kawiarni czy kinie. Koniec kropka. Inaczej nie nadużywaj tego słowa.
Trwoga - strach, przyspieszone bicie serca, palpitacje. Oczekiwanie partnera, silnej, pomocnej ręki. Nie ma większego rozczarowania w życiu, kiedy ktoś, na kogo liczysz odmówi Tobie pomocy. Nie ma siły, która pomoże w odzyskaniu zaufania.
Uderzenie - siła, upadek. Powoduje pobudkę z własnego snu, pomaga wkroczyć w prawdziwość, realizm. Czasem jedno uderzenie jest warte więcej niż milion słów. Dlatego męski sposób załatwiania sprawy zawsze mi imponował. W ryj i po problemie. Bez domysłów, bez dorabiania teorii, jeden cios, każdy wie za co i koniec sporu. Albo nastąpi zgoda, albo nigdy już nie zamienią słowa. Czy mężczyźni potrafią sobie wybaczyć coś takiego, hm?
Umniejszanie - odejmowanie. Zawiść, nie możesz mieć za dużo, bo innych zbyt zaboli. Masz być przeciętny, równy, nigdy nie wybiegać.
Uraz - niezagojona rana, ciągle się otwierająca i krwawiąca.
Używki - ucieczka, cienka granica między rock'n'rollem, a nieszczęściem. Musisz być ostrożny, umiejętnie ich używać, wszystko jest dla ludzi, więc nie mówię nie. Jeśli potrafisz być pewny siebie tylko po alkoholu, to lepiej nie przestawaj pić. Alkohol daje luz czy ujawnia to, co siedzi głęboko? Sprawdź czy umiesz jeszcze bawić się bez alkoholu, jeśli nie, pomyśl o odwyku.
Wiedza - patrz IQ, mądrość - wyspecjalizowana dziedzina na 100% czy w każdej po 30?
Wrażliwość - dotyk, łzy. Być wrażliwym, to być dobrym człowiekiem.
Wybryk - głupota, młodość, alkohol, jednorazowość. Nikt nie jest ideałem, każdy ma na koncie wiele nieprzemyślanych decyzji, ale wyciągnąć konsekwencje i nie popełnić go drugi raz, to już dorosłość.
Wyobraźnia - pobudzanie, bogactwo, zmysły, wyostrzenie. Sztuka.
Zabójstwo - zemsta, wybaczenie. Pozbawienie życia zasłużenie czy nieświadomie? Karma. Prawo karmy - przyczyna i skutek. Grzech, niebo, piekło? Polepszenie świata, ulga.
Zazdrość - chciwość, pies ogrodnika. Choroba czy zdrowe podejście? Czy można kochać bez zazdrości? Czy jest to zawsze transakcja wiązana? Choroba kobiet czy mężczyzn? W ogóle zależna od płci?
Zdrada - rozczarowanie, zemsta. Zawód, brak zaufania, konsekwencje, niemożliwość ponownego odbudowania. Trudność. Fizyczna czy siedząca głęboko w psychice, w środku, która jest gorsza, bardziej bolesna? Ból. Krzyk. Złość.




1 komentarz:

"Nic tu­taj nie roz­prasza. Ani za­pach, ani wygląd, ani to, że
pier­si są zbyt małe. W sieci ob­raz siebie kreuje się słowa­mi.
Włas­ny­mi słowami"