sobota, 8 czerwca 2013

a-symetria

Na gamie dur śpiewam symetria.
Na gamie mol śpiewam a.

Nierówność, która poprowadzona według jednej linii tworzy harmonię.

Potrafię znaleźć odpowiednie dźwięki dla mojego stanu głowy. Muzyka - część dopełniająca czy równoważąca dysproporcje? nie wiem.

Rozumiem, gdy do mnie mówisz. Odpowiadam.

"W tym kraju tak łatwo znaleźć sobowtóra - każdy udaje kogoś kim nie jest"

Nie odbijam się w lustrze większości. Nie neguję jej. nie stworzysz mojego odbicia względem prostej czy punktu. Zawsze jakiś element zostanie poza określonym obszarem, choćby jedna myśl, pomysł...

Symetria jest ładna. Ładna to jedno z tych słów, którego nie da się określić w inny sposób - po prostu coś jest ładne.

Rysuję linię od czubka głowy do przestrzeni między stopami, przez całą mnie i nie jest równo po lewej i po prawej stronie.
Asymetria jest inna, nierówna, niebrzydka, ale taka wyraźna. Nie wiadomo, z której strony spojrzeć, żeby było dobrze, z tej krótkiej czy długiej?
Możesz wybierać. Asymetria daje wybór. Daje jedno najprostsze "wiem" - bez tłumaczeń, bez udawania; daje szerszą perspektywę interpretacji poprzez wykreowanie nierównego obrazu.

To pęknięte lustro, z nierównymi krawędziami, to przeciwieństwo dzisiejszego ideału. Równego, popowego szeregu.
Kilka cm różnicy, które zmienia obraz, przechyla szalę. Lubie bawić się szczegółami. Zastanawiam sie czy lepiej poznać ogół, a potem szczegóły czy odwrotnie. Małe rzeczy dają obraz, z kolei duża przestrzeń pozwala zmieścic szczegóły.

NAwet kartki zapisuje w jakiś dziwny sposób 1,3,2,4...

Głośno          cicho.
Wysoko        nisko
        RÓWNO

Zawsze lubiłam zestawienie ciepłego z zimnym. W głowie też mam asymetrycznie poukładane.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Nic tu­taj nie roz­prasza. Ani za­pach, ani wygląd, ani to, że
pier­si są zbyt małe. W sieci ob­raz siebie kreuje się słowa­mi.
Włas­ny­mi słowami"