niedziela, 25 listopada 2012

refren

kryptoreklama. głęboko krypto. jeszcze głębiej reklama.

1. Ja - Opakowana w słowa, czyny i myśli. Zaskakuję i tego oczekuję.

2. Ty -(człowiek) ubrany w dystans, zamiast bielizny włóż tolerancję, zamiast spodni inteligencję. Obierz szeroki horyzont myśli, mowy i uczynku.

3. Moje tezy - Miarą lotności i bystrości drugiego umysłu jest humor. 5 liter jest jak diagnoza, którą mogę postawić w ciągu kilku minut i powiedzieć Coś o Kimś.

4. Ja - Słucham,  nie tylko słyszę. Widzę, nie tylko patrzę. Steruję swoją pamięcią.

5. Ja - Codziennie zakładam spadochron. Codziennie mam nadzieję, że się otworzy, że utrzyma mnie nad poziomem morza, że nie spadnę w mrowisko, niczym kij, nie wpadnę w konsumpcyjny kicz.

Ref. Śpiewam, gram i tańczę oraz zrywam pomarańcze

6. Ja - Podpisałam cyrograf. Już dawno temu podpisałam pakt z Mefistofelesem na grzeszny byt, na bycie jednostką, na budzenie ze snu, na kruszenie marzeń i wyobrażeń, na chodzenie pod wiatr, na noszenie czerwonych butów. Na bycie Złą, na bycie niezauważoną, na bycie jedną jedyną.

7. Moje tezy - Rozmowy są emocjonalnie puste, to tylko usta kreślące słowa proste, mające zagubione, bliżej nieznane znaczenie. To Barbie i Ken spełniają swój amerykański sen, ciało i umysł mają zamienione w plastik, wydają się sobie tacy fantastik. Fanstastik, bombastik.

8. Ja - Chcę nowego świata bez embargo na szczęście.

9. Ty - Zaskocz mnie słowem, seks jest między uszami, a nie między udami. Zobacz, a nie tylko patrz. Przełknij swoją dumę, tak jak mi każesz przełykać*.

10. Ja - Skryta za ciemną czerwienią, za szkłem schowana. Szkiełkiem badam świat i otoczenie. Szkłem powiększam dystans, zmniejszam odległości, bawię się perspektywą.

Ref. Śpiewam, tańczę i gotuję, dupy daję, recytuję.

*dumę





5 komentarzy:

  1. nie ma w refrenie, że - piszę? tylko jakieś głupie tańczę i zrywam pomarańcze...a AD 6) cytat z Salmana Rushdiego odnośnie Szatańskich wersetów: "A więc sceny z życia archanioła i arcydiabła, w których bardziej solidaryzował się z diabłem, jako że - jak powiedział Blake o Miltonie - prawdziwy poeta należy do stronnictwa Diabła" - proponuję zauważyć, że nie każdy choćby się zesrał może zostać Rushdiem ;):)

    OdpowiedzUsuń
  2. P.S. a tak poza tym, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. refren jak to refren miał być głupi. poza tym cała reszta została 'napisana', to tak oczywiste, że nie wiedziałam jak to ująć. Mam zdecydowany problem z nazywaniem rzeczy po imieniu.

    'jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc ciągle dobro czyni.'

    OdpowiedzUsuń
  4. PS ciekawe dlaczego nie masz uwag do drugiego tak samo głupiego refrenu.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo drugi jest zajebisty - i każdy krytyk Ci to powie.

    OdpowiedzUsuń

"Nic tu­taj nie roz­prasza. Ani za­pach, ani wygląd, ani to, że
pier­si są zbyt małe. W sieci ob­raz siebie kreuje się słowa­mi.
Włas­ny­mi słowami"